پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

حمایت پمپئو از تحریم جدید اروپا علیه ایران

دل نوشته،عکس نوشته،عکس پروفایل،شعر کوتاه

حمایت پمپئو از تحریم جدید اروپا علیه ایران

۱۷۱ بازديد
وزیر خارجه ایالات متحده به مبادرت روز قبلی اتحادیه اروپا در تحریم وزارت اطلاعات کشور‌ایران واکنش نشان اعطا کرد .

مرجع اخبار رسمی
پایگاه خبری و تحلیلی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکابا اشاره به تحریم های نو اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، تیتر داشت که واشنگتن از اقدامات جدید اروپا درمقابل کشور ایران قویا حمایت می کند .

وزیر امور خارجه دانمارک روز قبلی اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا به استدلال طرح‌ریزی ترور در خاک اروپا با احوال تحریم هایی برعلیه یک نهاد اطلاعاتی کشور‌ایران موافقت کرده میباشد .

به گزارش رویترز، در چارچوب این تحریم‌های جدید، دارایی‌های یک عدد از واحدهای وزارت اطلاعات کشور‌ایران و دو نفر از کارکنان این وزارتخانه از سوی اتحادیه اروپا مسدود می‌شود .

مایک پمپئو در عکس العمل به این مبادرت روز سه روز شنبه اتحادیه اروپا در توییتر خود متن است: «امروز اتحادیه اروپا اولین تحریم‌های خود را از مقطع توافق ایران(برجام) علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد، و هلند افشا کرد که کشور‌ایران ترورهای دو تبعه هلندی را در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ سوق دهی کرد . این پیرو خنثی کردن دو هجوم تروریستی ایرانی به وسیله دانمارک و فرانسه در سال ۲۰۱۸ است .»

وزیر کارها خارجه آمریکا بیشتر کرده است: جمهوری اسلامی ایران و حزب الله از سال ۱۹۷۹ اروپا را ترور کرده اند . کشورهای اروپایی امروز با این اقدام پیامی روشن به کشور‌ایران فرستادند، که تروریسم تحمل نخواهد شد . ایالات متحده قویا از تحریم‌های نو حمایت می‌کند و در کنار همپیمانان اروپایی، در حالی که با این تهدید مشترک مقابله می‌کنیم، می ایستد .

علاوه بر آن پمپئو شبکه‌های‌اجتماعی قبل در ابتدا سفرش به کشورهای خاورمیانه اظهار کرد دولت دونالد ترامپ مدیر جمهور ایالات متحده در هفته‌های آینده و با انگیزه اعمال فشار بدون شوخی بر کشور‌ایران اقدامات تجاری و دیپلماتیک خویش را ارتقا خواهد بخشید .

پمپئو در این هجرت منطقه‌ای برای هماهنگ کردن کارزار علیه کشور‌ایران با مقامات اردن، مصر و یک‌سری از کشورهای حاشیه خلیج عجم دیدار خواهد کرد .
مرجع اخبار رسمی
پایگاه خبری و تحلیلی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.