پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

علم آموزی ۱۰ هزار دانشجوی فرنگی در دانشکده آزاد

دل نوشته،عکس نوشته،عکس پروفایل،شعر کوتاه

علم آموزی ۱۰ هزار دانشجوی فرنگی در دانشکده آزاد

۱۸۸ بازديد
علم آموزی
۱۰ هزار دانشجوی فرنگی در دانشکده آزاد/ امروز در هر شهر کشور‌ایران حداقل یک دانشکده کار می‌کند طهرانچی با اشاره به دستاوردهای دانش گاه آزاد گفت: ۱۰ هزار دانشجوی فرنگی در کالج آزاد تحصیل می کنند .

تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد/ روز جاری در هر شهر جمهوری اسلامی ایران دست کم یک کالج عمل می‌کندبه گزارش حوزه دانشگاهی مجموعه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدماهر قباقیبی مدیر دانش کده دمشق ظهر امروز با دکتر محمدمهدی طهرانچی مدیر دانش کده آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دیدار و مذاکره کرد .
پایگاه خبری تحلیلی

طهرانچی در این دیدار ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست مقدمه‌ای برای همکاری‌های بیشتر بین ۲دانشگاه و ۲کشور باشد .

او با ابلاغ اینکه دولت دوست و اخوی سوریه و جمهوری اسلامی کشور‌ایران در قضیه یک صدایی در مرحله عالم مثال‌زدنی هستند، گفت: زمانی اراده ملت‌ها در این باشد که با اصول مشترک و حمایت‌های دوطرفه مشترک زندگی کنند، ارتباطات علمی یکی از شالوده گسترش این همکاری‌هاست؛‌ علاوه بر دولت‌ها، این پژوهشگران می باشند که میتوانند حرکت و ارتباطات دوجانبه را قوام دهند .

دانش کده
آزاد از لحاظ تعداد مقالات علمی قسمتی از ۳۰۰ دانشکده اول است طهرانچی با بیان این‌که در درحال حاضر حاضر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ابلاغ کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پرورش علمی کشور ایران در عالم بی‌نظیر بوده است؛ در سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی فیس داد، کشور ایران ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشت که از این جمعیت، صرفا ۱۷۵ هزار نفر دانش جو و ۸ هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی بودند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: روز جاری که ۴۰ سال از آن دوران می‌گذرد، جمعیت مملکت ۸۵ میلیون نفر و جمعیت دانشجویی بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، یعنی رشد جمعیت میهن ۲/۵ برابر و رویش جمعیت دانشجویی بیش از ۲۰ برابر گردیده می‌باشد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که در اکنون حاضر بالغ بر ۸۲ هزار عضو هیئت علمی در مرز و بوم کار دارند، گفت: در کنار تمام این موارد، پس از انقلاب اسلامی گستردگی فراگیری خوب از پایتخت میهن به تک‌تک شهر‌ها هم چهره گرفته و امروز در هر شهر جمهوری اسلامی ایران دست کم یک دانشگاه عمل می کند .

وی با تأکید بر این که دانشکده آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در موقعیت فعلی این دانشکده دارای یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو، بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی، بیش از ۷۰۰ مدرسه و حدود ۳۰ هزار عضو هیئت علمی است؛‌ دانش کده آزاد اسلامی از نظر تعداد مقاله ها علمی در دنیا قسمتی از ۳۰۰ کالج اولیه هست و ۳۸ درصد بار فراگیری عالی کشور برعهده دانشکده آزاد اسلامی می باشد .

دانشگاه
آزاد در سرزمین بیشترین تعداد دانشجوی فرنگی را دارد طهرانچی با اشاره به اینکه کالج آزاد اسلامی از نظر جمعیت دانشجویی بی‌نظیر است، گفت: این کالج در کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی، لبنان و انگلیس دارنده واحد است و شعبه‌ای هم در آلمان برای پژوهش ها علمی تأسیس کرده میباشد . دانش کده آزاد اسلامی در مرزوبوم دارنده بیشترین تعداد دانشجوی فرنگی است، به طوری که در حال حاضر ۱۰ هزار دانشجوی فرنگی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند .

او افزود: واحد علم ها و پژوهش ها دارنده بیش از ۴۵ هزار دانشجوست که اکثر آن ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال علم آموزی می باشند .

مدیر کالج آزاد اسلامی با ابلاغ اینکه این کالج خیر صرفا در حوزه علوم، بلکه در حوزه طبابت هم کار می‌کند، تصریح کرد: دانشکده آزاد اسلامی دارنده بیش از ۱۰ مریض خانه آموزشی در میهن می‌باشد که خدمات درمانی و آموزشی ارائه مینماید .

وی در ادامه سخنان خود، خطاب به مدیریت دانشگاه دمشق و هیئت همپا گفت: سال‌هایی که بر شما گذشته، سال‌های سختی بوده و ما امروز خوشحالیم که می بینیم توانسته‌اید این مقطع مشقت بار را پشت راز بگذارید . این زمینه نشان می دهد که اگر اراده و توکل به پروردگار باشد، دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.